Dag 10-15; de week vliegt voorbij, nieuwe foto's en video's

31 januari 2015 - Wang Dong, Thailand

31 januari 2015

We maken even een sprong van de 7e naar alweer de 13e dag bij Elephants World.

Er is inmiddels alweer een week voorbij, de tijd vliegt. Door het drukke dagschema is het simpelweg lastig om elke dag een stuk voor de blog te schrijven. Nu verschilt de ene dag niet heel veel van de andere, dus heel erg is het niet. Ik heb hier en daar de tekst van voorgaande reisverhalen aangevuld; lees deze gerust nog eens terug. En ik heb weer nieuwe foto's en video's geplaatst. Ik vind het heel erg leuk om jullie reacties bij de reisverhalen en foto's en video's te lezen.

Afgelopen maandag had ik voor het eerst een vrije dag. Heerlijk! Als je een vrije dag hebt kun je hier blijven, op EW, of je kunt ervoor kiezen om van het terrein te gaan. Veel van mijn collegaatjes doen dat: de avond voor hun vrije dag springen ze met de dagbezoekers in de taxi naar Kanchanaburi en laten zich voor een guesthouse of prachtig hotelletje afzetten. Het voordeel hiervan is dat je geen taxikosten hebt ( je rijdt immers met de bezoekerstaxi mee) en je bent op je vrije dag ook echt even helemaal vrij en " los" van EW. Ik had besloten om mijn eerste vrije dag op EW door te brengen. Ondanks mijn vrije dag moest ik toch zorgen dat ik rond 08.00 uur uit bed was. Anders mis je het ontbijt en zit je tot 12.00 uur met een lege maag..

Vervolgens ben ik schoongepoedeld en in schone kleren (wauw!) met een kopje koffie achter de computer gekropen om deze blog op te starten. En tsja,, wat doe je verder op zo'n dag; een beetje kletsen met collega's,rondwandelen over het terrein, bij de olifanten kijken en nog meer foto's maken.

Omdat er dinsdag de 27e januari een filmploeg kwam filmen werd 's avonds het hele terrein "opgepoetst". En tsja, ook al had ik een vrije dag, toch help ik mee met opruimen (dat is het "nadeel" als je op het EW-terrein blijft).

Dinsdag was een hele drukke en rommelige dag i.v.m. de grote filmploeg uit Nederland. Hierover later meer.

Nog even een 'Wist-u-dat'-je....  Op zijn legendarische tocht over de Alpen in 218 v.Chr. nam Hannibal 37 olifanten met zich mee. Vele stierven door de zware ontberingen; slechts 15 streden er tegen de Romeinen. Alle bronnen die de Griekse historicus Polybius (203-120 v.Chr.) verzamelde vertellen dat de rug van Saurus, Hannibals eigen olifant, 3,5 meter lang was. Saurus betekent hier ‘Syriër’, en waarschijnlijk was het een Aziatische olifant, die wij Indische olifant noemen. Geschiedschrijver Polybius schreef dat de andere olifanten kleiner waren dan Saurus, dat waren vermoedelijk Afrikaanse bosolifanten. Er zaten geen grote savanneolifanten bij, want die waren vrijwel niet te temmen.

Hannibal versloeg het Romeinse leger meermaals. De slotzege was echter buiten bereik, want in 203 v.Chr. moest hij zich terug naar Cartago spoeden om zijn thuisstad tegen de Romeinen te verdedigen.

Fijne dag! Pas op met de gladheid!See you later!

1. Editha:
    Ha die Wilma,
    Ik ben er vanmorgen eens even goed voor gaan zitten om al je verslagen te lezen en je foto's te bekijken. Meid wat zit jij in een andere wereld (en wat is mijn leven saai!) Wat zie je er mooi en gelukkig uit op de foto's. Leuk om op deze manier een beetje in je avontuur te mogen kijken dus dankjewel dat je dit wilt delen. Ik wens je nog een heel fijne tijd met heeeeeeeeeel veel mooie momenten. Liefs, Ediet
  2. Edith Hubers:
    Zucht......zucht.......zucht
    Wat een avontuur Wilma!!!
    Heerlijk
    Geniet!
    Liefs
  3. Wilma:
    31 januari 2015
    Hahaha! VUmc Academie is toch ook wereld apart!
    Leuk dat je het leest. Hou je taai, voor je het weet mag je weer koffie voor me halen, hahaha!
  4. Bas:
    Hi Wilma,
    Volgens mij verloopt de reis geheel naar eens, een geweldig verblijf in het olifantenkamp, tijd voor ontspanning, veel nieuwe ervaringen, mooie en ook grappige foto's!
    Blijf genieten van 'Thailand
    Groet, Bas
  5. Hans Sluijter:
    31 januari 2015
    Ook afgelopen donderdag waren de dieren in Amsterdam behorlijk van slag. Ze mistten hun hulpverlener. Toen ik vertelde dat het nog wel een paar weken kan duren waren ze behoorlijk van de rel. Olifanten? Maar hoe moet dat nou met ons, hier in de stad?
    Ik kon het maar niet aan het verstand brengen.
  6. Wilma:
    1 februari 2015
    Hans, Wellicht een idee om een trui/tshirt te dragen met een grote foto van mij erop, als je dienst hebt? :) :)
  7. Hans Sluijter:
    1 februari 2015
    Gaat mij iets te ver Wilma!!...:)
  8. Marjan:
    4 februari 2015
    een filmploeg?? dus we gaan je ook nog op tv zien, famous Wilma. ergens in maart op tv toch?
    Het klinkt allemaal prima daar (op de slapeloze nachten na dan...oordopjes al geprobeerd?). Lekker hè, koud 'douchen' , kun je straks in Amsterdam ook proberen te blijven doen...brrrrrrrr. Hier vriest het nu behoorlijk, moet er niet aan koud water op m'n lijf.
    Ik proef het tropische fruit bijna in mijn mond als ik je blog lees, zo lekker zoet daar in de jungle, smikkel smikkel.
    Dikke kus x