Dag 09: groot feest gister (zie filmpje en foto's) gister, nu weer aan het werk

25 januari 2015 - Wang Dong, Thailand

Gister op indrukwekkende wijze de verjaardag van een vrijwilligster gevierd, oa met een serenade van de olifanten (zie het filmpje).

Ook veel nieuwe foto's, sommige moeten nog even ge-edit worden voor een begeleidende tekst.

Vandaag weer aan de slag.

Even erg druk nu.... meer tekst later.

Vandaag niet zo’n super positieve dag. Net als in Nederland heb je ook hier mensen waar je het beter mee kan vinden of minder. Vandaag moet ik gidsen met iemand die me niet goed ligt. Ik heb het tot 11.30u volgehouden voordat mijn normale humeur omsloeg naar onweer. Maar irritaties zijn er om uitgesproken te worden dus na een kort gesprekje met zijn tweetjes is de lucht geklaard en gaan we vanaf nu op goede voet met elkaar verder. Fijn!

Ik duik vroeg mijn bed in om lang te kunnen slapen. Helaas... Vanavond hebben de honden weer de kolder in hun kop. Wat een herrie maken een stuk of acht honden bij elkaar! Na een paar uur kan ik ze wel wat aandoen. Echter, zo irritant als de honden in de nacht zijn, zo lief zijn ze de volgende morgen.

Vervolgens zijn de boeren hier in de buurt weer aan het schieten. De boeren schieten ‘s nachts met geweren in de lucht om met keiharde knallen wilde dieren van hun land te weren. Vannacht was voor het eerst dat ik het zo dichtbij hoorde.

Morgen vrij, heerlijk genieten van een relaxdagje!

1. Eddei:
    26 januari 2015
    Hoe voelt het nu in thailand? Ben je al een beetje gewend?
  2. Wilma:
    26 januari 2015
    Ja, ben gewend. Zelfs het douchen met rivierwater dat koud is boeit me niet meer zo. Het heeft ook wel weer wat om je wasje ad oever te doen :) het eten is ook erg lekker. Het is zelfs soms zo; een hapje watermeloen voor mij, een halve voor de olifant, Haha! Het gaat in ieder geval erg lastig worden om straks in maart weer in een Nederlands klimaat 8 uur lang binnen te moeten zitten (qua werk.) gelukkig is het nog niet zo ver!
  3. Eddei:
    26 januari 2015
    wat fijn dat je gewend bent geraakt: en dan meteen al aan het primitieve leven in de jungle. Des te leuker als je straks ook de luxe en luie kant van Thailand kan ontdekken :)
    (cocktail aan een wit strand met palmbomen, of een mooie tempel met lieve monniken)
  4. Marrie wölcken.:
    28 januari 2015
    Leuk Wilma,ik geniet ervan!
    Wacht in spanning op je volgende verhaal!
    Liefs Mamma.
  5. Eddei:
    29 januari 2015
    gewoon terugschieten zou ik zeggen!